sâmbătă, 13 noiembrie 2010

Motivaţia, de ea e vorba!

În ultima vreme, am tot ajuns la concluzia că fără o motivaţie anume, nu poţi face treabă bună. Exemplele sunt din toate domeniile, şi din dorinţa de a schimba ceva în lumea asta, de a oferi oamenilor de rând o altă perspectivă, aş vrea să vorbesc puţin despre motivaţie.

Nu o să vă stresez acum cu teorii bla-bla-bla, definiţii şi altele. Eu urăsc definiţiile. Şi ştiţi de ce? Prefer să-mi explic singur ce este, să-mi creez propria definiţie a unui lucru, decât să mi-l definească un necunoscut. Dacă ăla a putut, eu de ce nu pot? Sunt mai retard? No f-u-c-king way!

Ok, vorbeam de motivaţie. Defapt, de atitudine e vorba. Problema este că motivaţia noastră dispare atunci când, de exemplu, şeful vine supărat şi începe să împartă pumni la fiecare angajat: "că aia nu e bună, că ăla e un câcat etc". După această morală, angajaţii ar trebui să zică: "bă, ăsta are dreptate, ce prost sunt!". E clar că nu se întâmpla asta hmm...niciodată!

E foarte normal şi logic. Când te apuci să ţipi la cineva că nu face nimic bine, că tot ce face e un câcat, îţi dai seama că el va continua să facă acelaşi lucru, chiar dacă va fi tot un câcat. Pentru că, în primul rând, ai uitat să-i spui esenţa: CE ANUME E GREŞIT, şi în al doilea rând, atitudinea ta e una care să enerveze şi nu una care să motiveze.

Ei bine, foarte puţini oameni sunt atenţi şi la aspectul acesta. Vă dau un alt exemplu, mai practic. Vă duceţi să vă spălaţi maşina la o spălătorie. Când i-o predaţi celui care trebuie să v-o spele, ori la început, ori la sfârşitul spălatului, inseraţi o bacnotă de 5/10/50/100/200 lei(după buzunar :D) în buzunarul drept sau stâng, al celui care vă va spăla maşina. Ce aţi făcut, odată cu această tranzacţie la negru? V-aţi motivat "băiatul cu spălatul" ca să facă treabă bună. Care este diferenţa dintre acest exemplu, şi cel de mai sus? Aştept să-mi spuneţi voi, oleacă mai jos, folosind secţiunea de comentarii.

Concluzia este că ar trebui să nu uitaţi că motivaţia joacă un rol important în viaţa noastră pentru că ea este cea care ne dă putere să continuăm atunci când ne este greu. Aşa că, ţineţi minte 3 cuvinte: motivaţia = putere = bani = femei = sex = copii = viaţă. Ce rezultă? motivaţia = viaţă ! Simplu!

V-am lăsat. Ceau ceau!

P.S. Eu am fost destul de motivat să învăţ matematică, vedeţi?
P.P.S. V-aţi dat seama că am glumit. Nu?!?!?!?

Un comentariu:

  1. Motivatia e buna....dar zic eu ca nu trebuie sa motivezi pe cineva doar material....ca apoi se invata....si unii se bazeaza pe ideea ca daca critica, atunci cel criticat se va ambitiona sa faca mai bine. Ori treaba nu sta chiar asa. Eu de exemplu, nu imi place sa fiu criticata caci imi da o impresie proasta despre mine, nu ma motiveaza deloc,din contra. Dar o vorba buna ajuta foarte mult. Si mai ales un exemplu gen "nu ai facut bine,uite poti face asa tura viitoare". Ajuta mult mai mult decat niste zbierete si urlete, parerea mea....

    So yeah, motivatia poate fi si primirea unei rasplate la final....desi la noi e mai greu, ca pe unii ii motiveaza in sens negativ. :D

    RăspundețiȘtergere